2010/02/27

Alva od griza (Chalvas simigdalenios)


  • 1 šolja maslinovog ulja
  • 2 šolje griza
  • 3 šolje šećera
  • 4 šolje vode
  • 0,5 šolje oljuštenih, krupno iseckanih badema
  • 0,5 šolje susama
  • kora od 1 limuna
  • 1 kašičica orašćića
  • malo karanfilića
  • 1 štapić cimeta
  • malo cimeta u prahu za posipanje
U vodu staviti šećer, koru od limuna, štapić cimeta i karanfiliće, kuvati dok ne proključa pa izvaditi aromatične dodatke. U jednu duboku šerpu staviti ulje da se zagreje i sipati u njega griz. Neprestano mešajući, na srednje jakoj vatri propirjati griz. Dodati bademe i susam, pa i njih propirjati dok ne porumene. Skinuti šerpu sa vatre i u griz pažljivo sipati vreli sirup. POnovo staviti šerpu na vatru, pa i dalje stalno mešajući kuvati griz na tihoj vatri dok ne naraste i ne upije sav sirup. Izliti alvu u jednu veću ili u više manjih modli i posuti je cimetom.

P.S: Recept je iz mog omiljenog grčkog kuvara (Maslinovo Ulje, Summer Dream Edition, Atina). Ja sam količinu šećera smanjila na 2 1/4 šolje + dodala ekstrakt vanile i malo začina za medenjake, a umesto badema sam stavila 1 šolju krupno iseckanih oraha. Smesu sam izlila u silikonski kalup za mini kuglofčiće. Alva se divno stvrdnula, i mogla sam bez problema da je izvadim iz kalupa:)

No comments:

Post a Comment