2010/04/15

Galatopita - Grčka mlečna pita


  • 5 šolja mleka
  • 125 g putera/margarina
  • 1 šolja šećera
  • 1 šolja griza
  • 3 jajeta
  • cimet
  • slatko/džem

Mleko prokuvati sa puterom, i kada vri, dodati šećer i griz. Mešati mikserom dok se ne zgusne. Skinuti sa ringle, sačekati malo da se prohladi (nekih 5 minuta), pa umešati blago ulupana jaja. Smesu sipati u podmazan kalup za pite i peći oko 50 minuta na 180C. Isključiti rernu, a pitu ostaviti u njoj još desetak minuta. Pitu ostaviti da se skroz ohladi, posuti je cimetom, i služiti sa slatkom ili nekim džemom, a može i bez:)
P.S: Stvarno je neverovatno da od toliko jednostavnih i "sirotinjskih" sastojaka može da ispadne jedna toliko savršena pita kao što je ova. Iako je grčka pita, nije previše slatka, a iznutra je divna kremasta, a tek ukus....mmmm Recept je inače grčki gastro bloger Sam Sotiropoulos (http://www.greekgourmand.com/) nasledio od svoje bake, tako da recept ne bi ni mogao biti autentičniji:). Evo, pogledajte kako to on radi i uživajte:)



2 comments:

  1. Prekrasan ti je ova pita i mogu reći da imaš prekrasnih, zanimljivih i dobrih recepata i na mađarskom i na srpskom jezik.

    ReplyDelete
  2. Snježo draga, baš mi je drago ako ti se sviđaju moji recepti:)Ova pita je stvarno divna, ja sam se oduševila kad sam je probala, a i malo je drugačija od onog uobičajenog:) Veliki poljubac od mene:)

    ReplyDelete